ΕΡΓΑ eTwinning ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2023-24
ΟΤΑΝ ΤΑ ΕΙΔΩΛΙΑ ΑΦΗΓΟΥΝΤΑΙ
Σύντομη περιγραφή
Ένα σύντομο έργο διάρκειας 6 μηνών σε μια συνεργασία σχολείων από την Ελλάδα και την Κύπρο.Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί γνωρίζονται και χρησιμοποιούν την πλατφόρμα του eTwinning για επικοινωνία και συνεργασία, δημιουργία συλλογικών προϊόντων ώστε να έρθουν σε επαφή με τον πολιτισμό και συγκεκριμένα τα κυκλαδικά και κυπριακά ειδώλια και το προσφυγόσημο της Κύπρου, τα οποία αφού τα γνωρίσουν και τα επεξεργαστούν στη συνέχεια θα τα αποτυπώσουν μέσω της τέχνης, με τον δικό τους σύγχρονο τρόπο.
ΣΤΟΧΟΙ
Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα κυκλαδικά και τα κυπριακά ειδώλια, καθώς και το προσφυγόσημο της Κύπρου. Θα τα επεξεργαστούν και αφού τα γνωρίσουν σε βάθος, στη συνέχεια θα προσπαθήσουν να τα αποτυπώσουν μέσα από διάφορες μορφές τέχνης.
Σε επίπεδο γνώσεων
- Γνωριμία του τρόπου καθημερινής ζωής των ανθρώπων που ζούσαν στην Κυκλάδες
- Γνωριμία με τα κυκλαδικά και κυπριακά ειδώλια
- Γνωριμία με το προσφυγόσημο της Κύπρου
- Αναγνώριση των βασικών χαρακτηριστικών της κυκλαδικής και κυπριακής τέχνης
- Κατάκτηση βασικού λεξιλογίου κυκλαδικού – κυπριακού πολιτισμού
Η ΜΑΣΚΟΤ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η ΛΙΑ Η ΕΙΔΩΛΙΑ
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΤΗΛΕΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023 ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΑΝ ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΚΑΙ ΕΔΕΙΞΑΝ ΤΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΑΣΚΟΤ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΑΝΤΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ ΚΑΙ ΕΥΧΕΣ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΚΥΠΡΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΓΕΦΥΡΕΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΑΚΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΚΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΗΣ ΑΛΕΞΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ "ΚΥΠΡΙΑΚΟ"
https://www.youtube.com/watch?v=q0KMuPwKhQw
15 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ Β1 ΚΑΙ Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΟΥΣ ΦΩΦΗ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗ ΜΑΣΚΟΤ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΑΣΚΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ ΠΟΥ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΙΔΩΛΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΙΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ
ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΜΕ ΕΡΓΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΩΛΙΑ- ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΠΑΡΗ
ΑΘΗΝΑ 2004-ΠΑΡΙΣΙ 2024
Σκοπός:
Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος «eTwinning» υποστηρίζεται η συνεργασία μεταξύ οργανισμών και ιδρυμάτων από την Ελλάδα με σκοπό, μεταξύ άλλων, την ανταλλαγή καλών πρακτικών ή/και τη δημιουργία καινοτόμου εκπαιδευτικού υλικού/πρακτικών διδασκαλίας.
Βασικός σκοπός, η επικοινωνία και η συνεργατική μάθηση των παιδιών διαφορετικών σχολείων της Ελλάδας μέσα από μία κοινή διαδρομή: αυτή , της γνωριμίας ,ιστορικής εξέλιξης και παρόντος των Ολυμπιακών αγώνων , με την αφορμή συμπλήρωσης 20 χρόνων μετά την διεξαγωγή τους στη χώρα μας.
Παράλληλα, η δράση προωθεί και ενδυναμώνει τις έννοιες της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της εκπαιδευτικής καινοτομίας.
Γνωστικοί: Γνωριμία με:
τα Ολυμπιακά αθλήματα
την ιστορία των Ολυμπιακών αγώνων,(αρχαία Ελλάδα)
την ιστορία της έναρξης των σύγχρονων Ολυμπιακών αγώνων
τις Ολυμπιακές Αξίες (ευ αγωνίζεσθαι, σεβασμός)
την ιστορία των Παραολυμπιακών
τα μη διαδεδομένα Ολυμπιακά αθλήματα στη χώρα μας
τις χώρες που έχουν πάρει μέρος στους Ολυμπιακούς και τις σημαίες τους(γεωγραφικά)
τη χρήση ψηφιακών εργαλείων για επικοινωνία και παραγωγή ψηφιακών αποτελεσμάτων προς κοινοποίηση και διάχυση στην εκπαιδευτική κοινότητα
την ορολογία αγώνων και αθλημάτων στα Αγγλικά -Γνωριμία με Ολυμπιακούς αγώνες που πραγματοποιήθηκαν στο Λονδίνο.
Ψυχοκινητικοί:
Η καλλιέργεια των κινητικών – αθλητικών δεξιοτήτων μέσα από την βιωματική και κινητική εμπειρία Ολυμπιακών αθλημάτων στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
Σημασία του αθλητισμού ή της πρακτικής σωματικής δραστηριότητας ως υγιεινές συνήθειες
που συμβάλλουν στην προσωπική ευημερία.
Παιχνίδια της αρχαιότητας σε απλή μορφή, που σχετίζονται ιστορικά και κινητικά με τους Αγώνες.
Χρήση των ΤΠΕ για αθλητική, κινητικών δεξιοτήτων και γνώσεων συνεργασία, μεταξύ των σχολείων του project
Συναισθηματικοί:
Τα παιδιά να ανακαλύψουν και θα κατανοήσουν τους Ολυμπιακούς αγώνες, παρελθόν, παρόν και μέλλον,προωθώντας τις Ολυμπιακές Αξίες στον αθλητισμό και στη ζωή τους.
Να γνωριστούν με μαθητές άλλων σχολείων και να δουλέψουν συνεργατικά, ανεβάζοντας την αυτοπεποίθησή τους και την αυτόνομη μάθησή τους
Οι μαθητές να εκφραστούν μέσα από την τέχνη, δημιουργώντας συνεργατικά προϊόντα όπως : αφίσες, τραγούδια, ποιήματα, ιστορίες, ψηφιακά βιβλία με το θέμα του project
Να γνωρίσουν την “σκοτεινή” πλευρά των Ολυμπιακών αγώνων αποφεύγοντας τις ψεύτικες δυνάμεις στη ζωή τους και να είναι αγωνιστές.
ΤΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
THΛΕΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑ, ΒΕΛΓΙΟ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΦΙΣΕΣ ΜΑΣ- ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023
ΤΟ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΣΚΑΝΑΡΕΤΕ ΤΟ QR CODE ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΑΦΙΣΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ, ΤΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΙΔΕΩΔΗ
ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΓΚΑΛΕΡΙ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΣΤΕ ΤΑ ΕΡΓΑ!
https://www.artsteps.com/view/657b297f66d708e056a57400
ΑΝΤΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΕΥΧΕΣ ΚΑΙ ΚΑΡΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΚΑΜΒΑ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ canva.com
1Η ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
https://www.youtube.com/watch?v=e-LMBLIi30A&t=5s
2Η ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
https://www.youtube.com/watch?v=Bg-mpsRxaik&t=3s
ΒΛΕΠΩ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΜΕ ΠΡΑΣΙΝΑ ΜΑΤΙΑ (BIODIVERS CY)
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ- ΣΚΟΠΟΣ:
Σκοπός του έργου είναι να γνωρίσουμε να δούμε από κοντά και να παρατηρήσουμε την κυπριακή φύση, τη χλωρίδα και την πανίδα του νησιού, ώστε να κατανοήσουμε και να εκτιμήσουμε την αξία της. Το έργο επιδιώκει να εκπαιδεύσει τους μαθητές πως να μάθουν να αντιμετωπίζουν να σέβονται και να αγαπούν τη φύση. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί γνωρίζονται και χρησιμοποιούν την πλατφόρμα του eTwinning για επικοινωνία και συνεργασία, δημιουργία συλλογικών προϊόντων.
Τα περιβαλλοντικά προβλήματα και συγκεκριμένα ο κίνδυνος εξάλειψης ενδημικών ειδών της χλωρίδας και την πανίδας του νησιού είναι ο βασικός άξονας του προγράμματος. Σχεδιάστηκε με προσοχή ώστε να συμβαδίζει με τις οδηγίες του ΥΠΑΝ που αφορούν στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση, όπως και τiς εισηγήσεις της Υπηρεσίας Δικτύου Βιώσιμης Εκπαίδευσης του eTwinning και τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs). Η έμφαση δίδεται στο στόχο 15, Ζωή στη στεριά: «Προωθούμε τη βιώσιμη χρήση των χερσαίων οικοσυστημάτων και δασών, καταπολεμούμε την ερημοποίηση, αναστρέφουμε την υποβάθμιση του εδάφους και της βιοποικιλότητας»
ΣΤΟΧΟΙ
Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να ερευνήσουν, να περιγράψουν , να μοιραστούν, να γράψουν και να παρουσιάσουν πληροφορίες την κυπριακή φύση, τη χλωρίδα και την πανίδα της Κύπρου μέσα από ποικιλία δραστηριοτήτων.
- να αναπτύξουν αξίες και στάσεις ζωής ώστε να σέβονται τη φύση, τη χλωρίδα και την πανίδα του νησιού
- να εκπαιδευτούν ώστε να συμμετέχουν ενεργά στην προστασία του περιβάλλοντος ώστε να γίνουν περιβαλλοντικά υπεύθυνοι και δραστήριοι αυριανοί πολίτες
- να επεκτείνουν και να διαδώσουν τα αποτελέσματα της συλλογικής τους προσπάθειας στο σχολείο, στην τοπική κοινότητα και την κυπριακή κοινωνία και όχι μόνο
- να εξασκηθούν στην παρουσίαση πληροφοριών μέσα από τη συνεργασία και την επικοινωνία τους με συμμαθητές τους από άλλα σχολεία
- να αναπτύξουν δεξιότητες ΤΠΕ
- να εκφράσουν τη γνώμη και την ανησυχία τους για το πρόβλημα του κινδύνου εξάλειψης ενδημικών ειδών χλωρίδας και πανίδας του νησιού
Το επίσημο λογότυπο του έργου. Μετά από ψηφοφορία μεταξύ των σχολείων συνεργασίες, κέρδισε το λογότυπο που σχεδίασαν μαθήτριες του σχολείου μας.
ΤΗΛΕΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΠΟ ΚΥΠΡΟ ΚΑΙ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ- ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΩ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
https://www.youtube.com/watch?v=d3aFq-1sUeo&t=70s
ΗΜΕΡΙΔΑ ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑΣ A ΔHMOTIKO KATΩ ΠΟΛΕΜΙΔΙΩΝ ΙΟΥΝΙΟΣ 2023
ΔΕΣΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΑΣ
https://www.youtube.com/embed/8qcwq5L4QFY
ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 11 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2023
Παγκύπριο Συνέδριο ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης Erasmus+ Cyprus "Καινοτομία και Εκπαίδευση -Ας γίνουμε δημιουργικοί με το eTwinning ". Το Α Δημοτικό Κάτω Πολεμιδιών βραβεύτηκε με δύο Εθνικές Ετικέτες Ποιότητας για το έργο "Τα δικαιώματα του παιδιού μέσα την Τέχνη" 2022-23 και με Ευρωπαΐκή Ετικέτα για το έργο "Η Κύπρος μου" 2021-22. Εκπαιδευτικοί: Φώφη Φιλίππου, Αναστασία Καπαρή
Έργο eTwinning «Τα Δικαιώματα του Παιδιού μέσα από την τέχνη».
Σχολ. Έτος 2022-2023
Το σχολείο μας φέτος συμμετέχει σε συνεργατικό έργο eTwinning «Τα Δικαιώματα του Παιδιού μέσα από την τέχνη».
Πρόκειται για ένα σύντομο έργο διάρκειας 4 – 6 μηνών σε μια συνεργασία ελληνικών και κυπριακών σχολείων. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί γνωρίζονται και χρησιμοποιούν την πλατφόρμα του eTwinning για επικοινωνία και συνεργασία, δημιουργία συλλογικών προϊόντων ώστε να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα των Δικαιωμάτων του Παιδιού, τα οποία στη συνέχεια θα αποτυπώσουν μέσω της τέχνης.
Η πλατφόρμα eTwinning, μέρος της ESEP (Πλατφόρμα Ευρωπαϊκής Σχολικής Εκπαίδευση), είναι ένας διαδικτυακός χώρος αποκλειστικά για σχολικές συνεργασίες ευρωπαϊκών χωρών, ώστε να επικοινωνούν, να συνεργάζονται, να αναπτύσσουν έργα, να μοιράζονται και να αισθάνονται και να συμμετέχουν στην πιο συναρπαστική κοινότητα μάθησης στην Ευρώπη.
https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning
ΣΤΟΧΟΙ
Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του παιδιού και να εμβαθύνουν στα δικαιώματά τους, τα οποία στη συνέχεια θα προσπαθήσουν να τα αποτυπώσουν μέσα από διάφορες μορφές τέχνης.
Ευαισθητοποίηση σχετικά με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στην καθημερινή ζωή
Σύνδεση ανθρώπινων αναγκών με τα Δικαιώματα του παιδιού
Εμπέδωση και εμβάθυνση στα δικαιώματα και στην αναγκαιότητά τους
Αναγνώριση των ατομικών στοιχείων ταυτότητας και της ταυτότητας των άλλων
Προώθηση ενσυναίσθησης
Καλλιέργεια δημιουργικότητας
Μελέτη και αποτύπωση των δικαιωμάτων του παιδιού από καλλιτεχνική σκοπιά
ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Α ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΩ ΠΟΛΕΜΙΔΙΩΝ, ΛΕΜΕΣΟΣ, ΚΥΠΡΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΛΟΣΣΙΟΥ Β, ΛΕΜΕΣΟΣ, ΚΥΠΡΟΣ
5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ, ΑΘΗΝΑ, ΕΛΛΑΔΑ
11ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΕΛΛΑΔΑ
1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΙΑΝΙΑΣ, ΑΘΗΝΑ, ΕΛΛΑΔΑ
ΙΓ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ, ΛΕΜΕΣΟΣ, ΚΥΠΡΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΛΩΡΑΚΑΣ, ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ, ΠΑΦΟΣ, ΚΥΠΡΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ, ΛΕΜΕΣΟΣ, ΚΥΠΡΟΣ
ΤΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Η ΜΑΣΚΟΤ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Η INDI AΠΟ ΤΑ ΑΡΧΙΚΑ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ INCLUSION-DIVERSITY
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022 ΑΝΑΛΛΑΓΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΩΝ ΕΥΧΩΝ ΜΕ ΚΑΡΤΕΣ
Η ΑΚΡΟΣΤΙΧΙΔΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ
1η ΤΗΛΕΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2023
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΑΝ ΦΩΝΑΞΑΝ ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΑΠΑΓΓΕΙΛΑΝ ΣΤΙΧΑΚΙΑ
BINTEAKI ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΜΗΜΑ Γ2
https://www.youtube.com/watch?v=IKNxbQCIIZM
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΤΟΝ ΘΗΣΑΥΡΟ ΤΟΥΣ ΤΟ ΜΠΑΟΥΛΟ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΜΕ ΑΦΙΣΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
eBOOK ΟΙ ΜΑΣΚΟΤ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ
https://www.storyjumper.com/book/read/148268761
ΒΙΝΤΕΑΚΙ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΙΑ ΤΜΗΜΑ Γ1
https://www.youtube.com/watch?v=3k0wlx9GImM
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΜΕ ΕΡΓΑ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
https://www.youtube.com/embed/PhDOYYfe3Zw
ΕΠΙΣΚΕΨΗ 11ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
https://drive.google.com/file/d/1ezqzlFUppgmOvP2-tomlrXac74Yq3uhn/view
ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΤΟ PORTAL paideianews.com
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΤΡΙΠΤΥΧΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ
ΑΡΘΡΟ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΤΗΣ Ε1 ΣΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ
Βράβευση Α' Δημοτικού Σχολείου Κάτω Πολεμιδιών Σχολ. Έτος 2021-2022
Απονομή εθνικής ετικέτας ποιότητας (National Quality Label)
για το έργο "Η Κύπρος μου"
Το e-Twinning είναι μια πλατφόρμα για τα σχολεία ευρωπαϊκών χωρών, ώστε να επικοινωνούν, να συνεργάζονται, να αναπτύσσουν έργα, να μοιράζονται και να αισθάνονται και να συμμετέχουν στην πιο συναρπαστική κοινότητα μάθησης στην Ευρώπη.
Το σχολείο μας συμμετείχε στο έργο eTwinning με τίτλο “Περίπατος γύρω στην Ευρώπη-Διεθνής Ημέρα Ευρωπαϊκών Γλωσσών (Walking around Europe 'European Day of Languages).
ΣΤΟΧΟΙ
Οι μαθητές
- γνώρισαν τον εορτασμό για τη Διεθνή Ημέρα Ευρωπαϊκών Γλωσσών, το νόημα και τη σημασία του στην ΕΕ,
- ήρθαν σε επαφή με τη γλωσσική πολυμορφίας της ΕΕ,
- ερεύνησαν και ανακάλυψαν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των γλωσσών.
- γνώρισαν άλλους πολιτισμούς και εθνικά σύμβολα.
- γνώρισαν τις σημαίες των κρατών εταίρων ·
- απέκτησαν κίνητρα να μάθουν ξένες γλώσσες και να βελτιώσουν τις γνώσεις τους στην αγγλική γλώσσα ·
- γνώρισαν νέους φίλους, συνομηλίκους από ευρωπαϊκές χώρες.
- ετοίμασαν καρτ ποστάλ για αποστολή στους συνομηλίκους τους.
https://www.youtube.com/watch?v=ZmzqHS_r-a0
ΤΙΤΛΟΣ: Kύπρος μου
Σύντομη περιγραφή:
Ένα σύντομο έργο διάρκειας 7 μηνών σε μια συνεργασία κυπριακών σχολείων. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί γνωρίζονται και χρησιμοποιούν την πλατφόρμα του eTwinning για επικοινωνία και συνεργασία, δημιουργία συλλογικών προϊόντων ώστε να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα του πολιτισμού γνωρίζοντας τον πολιτιστικό πλούτο της πατρίδας μας.
ΣΤΟΧΟΙ
Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να ερευνήσουν, να περιγράψουν , να μοιραστούν, να γράψουν και να παρουσιάσουν πληροφορίες και δημιουργίες για τα ήθη, έθιμα και τις παραδόσεις της Κύπρου μέσα από ποικιλία δραστηριοτήτων μελετούν και παρουσιάζουν ομαδικά τις παραδοσιακές κυπριακές φορεσιές, κεντήματα, εργαλεία, οικιακά σκεύη, ποτά και φαγητά παραδοσιακά επαγγέλματα, παιχνίδια κεντήματα και τη γαστρονομία του νησιού (εδέσματα και ποτά) παρουσιάζουν σε συνεργατικές δραστηριότητες, ήθη και έθιμα, παρουσιάζουν και δημιουργούν παραδοσιακά κυπριακά τραγούδια (κάλαντα, τσιαττιστά) και χορούς, παίζουν παραδοσιακά παιχνίδια, ανταλλάζουν ευχετήριες κάρτες τα Χριστούγεννα, εικονογραφούν ένα παραδοσιακό κυπριακό παραμύθι
Βασικές ικανότητες:Πολιτιστική συνείδηση και έκφραση, Ψηφιακός εγγραμματισμός, γλώσσα, δημιουργικότητα, έκφραση μέσα από τέχνες (μουσική, εικαστικής αγωγή)
Επίπεδο δυσκολίας: Εύκολο
Ηλικίες: 7-12
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ/ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ Χριστούγεννα
Γνωριμία παιδιών και εκπαιδευτικών μέσα από την ανταλλαγή χειροποίητων καρτών που θα ταχυδρομήσουν στα άλλα σχολείο και ηλεκτρονικών χριστουγεννιάτικων ευχετήριων καρτών που θα ανεβάσουν στην πλατφόρμα (εργαλείο Canva)
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ Χριστούγεννα /Πρωτοχρονιά
Live meeting στην πλατφόρμα του eTwinning για να τραγουδήσουν μαζί χριστουγεννιάτικα κάλαντα
Παρουσίαση παραδοσιακών χριστουγεννιάτικων/χειμερινών εδεσμάτων, γλυκών και ποτών (π.χ. χριστόψωμο, κουλούρια, βασιλόπιτα, κρασί, ζιβανία, παστελάκι, τραχανάς κ.α)
Συνταγή (υλικά, τρόπος παρασκευής, ψήσιμο) Τόπος παρασκευής
Έθιμα και παραδόσεις για την παρασκευή τους
Παραδοσιακά κάλαντα: οι μαθητές τραγουδούν παραδοσιακά κάλαντα και ανεβάζουν τα βίντεο τους στην πλατφόρμα του eTwinning
Προϊόν: e book για παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα/χειμερινά εδέσματα, γλυκά και ποτά (εργαλείο Canva ή Story Jumber)
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Μελέτη και παρουσίαση παραδοσιακών κυπριακών επαγγελμάτων (π.χ. τσαγκάρης, μεταξάς, τσαεράς, υφάντρια, σαμαράς, καλαθάς, ταλιαδώρος, γανωματάς, πεταλωτής, παπλωματάς, αργυροχόος, πιτσιακσιής, καλαντζής, βοσκός)
Προϊόν: μικρού μήκους ταινία για τα κυπριακά παραδοσιακά επαγγέλματα (εργαλείο Κizoa ή Wondershare)
ΜΑΡΤΙΟΣ Καθαρά Δευτέρα/ Απόκριες
Δημιουργία χαρταετών με μοτίβα από κυπριακά υφαντά και κεντήματα στο μάθημα της Τέχνης
Live meeting στην πλατφόρμα του eTwinning για αποκριάτικο πάρτι
Προϊόν: virtual exhibition των χαρταετών των παιδιών (εργαλείο Padlet)
ΑΠΡΙΛΙΟΣ Πάσχα
Παρουσίαση Πασχαλινών παιχνιδιών. Κάθε σχολείο παρουσιάζει ένα παιχνίδι το βιντεογραφεί και ανεβάζει το βίντεο στην πλατφόρμα του eTwinning (ονομασία, τίτλος, οδηγίες) π.χ. αυγουλοδρομίες, σακουλοδρομίες, κάμηλος, αυκά αυκά πουλώ τα, ζίζιρος κλπ
Live meeting στην πλατφόρμα του eTwinning για να τραγουδομαχίες με τσιαττιστά
Πασχαλινά ήθη και έθιμα. Κάθε σχολείο παρουσιάζει ένα έθιμο με κείμενο και ζωγραφιά (π.χ. κόκκινα αυγά, αυκωτές, φλαούνες, λαμπρατζιά, επιτάφιος, μικρή Ανάσταση -χτύπημα σκάμνων, τσιαττιστά, παιχνίδια της Λαμπρής κ.α)
Προϊόν: e book για παραδοσιακά Πασχαλινά έθιμα (εργαλείο Canva ή Story Jumber)
ΜΑΪΟΣ
Κάθε σχολείο παρουσιάζει σε βίντεο ένα παραδοσιακό κυπριακό χορό και το ανεβάζει στην πλατφόρμα του eTwinning
Oι μαθητές γνωρίζουν και παρουσιάζουν τις παραδοσιακές κυπριακές στολές και τις ονομασίες κάθε ρούχου, εργαλεία, αντικείμενα και κουζινικά σκέυη (π.χ. τσέστος, τατσιά, μπρίκι, δρεπάνι, κούζα, βούρκα, πιθκιαύλι, κοφίνα, βούφα, ανέμη κλπ). Κάθε σχολείο φτιάχνει ένα παιχνίδι online (σταυρόλεξο, παιχνίδι μνήμης, αντιστοίχηση εικόνας και λέξης, quiz κ.α.)
Εργαλεία: Kahoot, https://learningapps.org/
Oι μαθητές παίζουν on line games συνεργατικά σε live meeting στην πλατφόρμα.
ΙΟΥΝΙΟΣ
Παραδοσιακό κυπριακό παραμύθι: Οι μαθητές παρακολουθούν αφήγηση από την κ, Δωρίτα Βοσκαρίδου και εικονογραφούν ομαδικά ένα ανέκδοτο παραδοσιακό παραμύθι και ετοιμάζουν e book.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Επισημάνετε αν σχεδιάζετε ένα τελικό προϊόν, όπως ένα δημόσιο Twinspace ή άλλους πόρους. Μπορεί εναλλακτικά να οραματίζεστε τη βελτίωση κάποιας σχολικής πρακτικής ή νέα γνώση.
e book για παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα/χειμερινά εδέσματα, γλυκά και ποτά (εργαλείο Canva ή Story Jumber)
μικρού μήκους ταινία για τα κυπριακά παραδοσιακά επαγγέλματα (εργαλείο Κizoa ή Wondershare)
virtual exhibition των χαρταετών των παιδιών (εργαλείο Padlet)
e book για παραδοσιακά Πασχαλινά έθιμα (εργαλείο Canva ή Story Jumber)
e book Παραδοσιακό κυπριακό παραμύθι (εργαλείο Canva ή Story Jumber)
https://www.youtube.com/watch?v=NC5NoLWSMuI
https://padlet.com/anastasiak210/798ad74awad95zys
https://www.youtube.com/watch?v=gNJhzbS5Q-Y&t=1s