• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Στόχοι υπό έμφαση Σχολικής Μονάδας

1ΟΣ ΣΤΟΧΟΣ

Η βελτίωση και αποτελεσματικότερη αξιοποίηση της ψηφιακής υποδομής του σχολείου, με σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και την ανάπτυξη βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών

Μετά από συμπλήρωση ερωτηματολογίων που περιλάμβαναν μεγάλο εύρος ζητημάτων που αντιμετωπίζουν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί έθεσαν ως προτεραιότητα του σχολείου μας τον πιο πάνω στόχο.  Ο στόχος αυτός θα αποτελέσει επίσης το επίκεντρο της επαγγελματικής μάθησης των εκπαιδευτικών για τις επόμενες δύο σχολικές χρονιές.

Ο τομέας των Τεχνολογιών Πληροφορίας κι Επικοινωνίας (ΤΠΕ) βρίσκεται έντονα στη ζωή των περισσότερων μαθητών μας κατά τις ελεύθερες τους ώρες.  Βρίσκεται επίσης έντονα στη ζωή των γονιών τους.  Η κοινωνία απαιτεί όσο πάει και περισσότερο τη χρήση των τεχνολογιών.  Ως σχολείο πιστεύουμε ότι θα ήταν παράλειψη να αγνοούμε το πόσα μπορεί να προσφέρει η τεχνολογία στη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας.  Θα ήταν επίσης παράλειψη να μην εξοπλίσουμε όλους τους μαθητές του σχολείου μας με βασικές γνώσεις χρήσης της τεχνολογίας που θα τους εξυπηρετούν και στην καθημερινή τους ζωή.  Παράλληλα επιθυμούμε να τους προετοιμάσουμε κατάλληλα για να προστατευτούν από κινδύνους που θέτει το διαδίκτυο και γενικότερα η τεχνολογία. 

Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς, θα αφιερώσουμε χρόνο στην βελτιστοποίηση των μεθόδων μας στη χρήση των ΤΠΕ και ως εργαλείων διδασκαλίας (π.χ. χρήση διαδραστικού πίνακα, εφαρμογιδίων αξιολόγησης) και ως μέσων μάθησης στην ολομέλεια και στις ομάδες (π.χ. άντληση πληροφοριών, χρήση λογισμικών).

Οι δράσεις που προγραμματίζονται αναφέρονται σε τέσσερα επίπεδα:
Β1.1  Σε επίπεδο σχολικής μονάδας
Β1.2 Σε επίπεδο προσωπικού – επαγγελματική μάθηση
Β1. 3 Σε επίπεδο μαθητικής κοινότητας
Β1.4 Σε εξωσχολικό επίπεδο
Β1.5 Σχετικά ευρωπαϊκά προγράμματα

Σε επίπεδο σχολικής μονάδας 

Αναβάθμιση υποδομής
Αναδιοργάνωση εργαστηρίου Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Συντήρηση υλικοτεχνικής υποδομής εργαστηρίου.
Αναβάθμιση εξοπλισμού.  Αγορά:
• μεγαφώνων
• ποντικιών
• i dance
• μικροφώνων
• διαδραστικών πινάκων
• Tablets ή laptops

Προγράμματα κι εφαρμογές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο σχολείο ή στην τάξη.
• Dropbox για επικοινωνία, ανταλλαγή ιδεών και συνεργασία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς
• Classdojo για επικοινωνία εκπαιδευτικών με τους γονείς και το αντίθετο
• Googledrive
• Plickers για γρήγορη και άμεση αξιολόγηση
• Poplet
• Ηλεκτρονική επικοινωνία με γονείς κι εκπαιδευτικούς μέσω τηλεφωνικών μηνυμάτων

Σε επίπεδο προσωπικού – επαγγελματική μάθηση

Επαρκής γνώση και κατανόηση της φύσης, του ρόλου και των ευκαιριών που παρέχουν τα ΤΠΕ στην αναβάθμιση της διδασκαλίας και μάθησης.

Χρήση διαδραστικών πινάκων: Εκπαίδευση από εκπρόσωπο της εταιρείας και παρουσιάσεις από συναδέλφους σε σχολικές συνεδριάσεις.  Συζήτηση για προβλήματα και εισηγήσεις για πιο δημιουργική χρήση του

Παρακολούθηση μαθήματος  σχεδιασμένο στον διαδραστικό πίνακα (Α΄τάξη)

Συνεργασία με συναδέλφους άλλων σχολείων για τη χρήση του διαδραστικού πίνακα

Παρουσίαση των λογισμικών του Υπουργείου Παιδείας που υπάρχουν εγκατεστημένα στους υπολογιστές του σχολείου.  Χρήση των λογισμικών σε συνεδριάσεις προσωπικού και σε χρόνο συντονισμού τμημάτων

Παρουσίαση άλλων εφαρμογιδίων που μπορούν να εμπλουτίσουν τη διδακτική μας πράξη

Συζήτηση για καλές πρακτικές χρήσης των ΤΠΕ στη διδασκαλία και μάθηση σε συνεδρίαση προσωπικού

Συζήτηση για κακές πρακτικές χρήσης των ΤΠΕ στη διδασκαλία και μάθηση σε συνεδρίαση προσωπικού

Ομιλία από τον υποψήφιο διδάκτωρ ΤΕΠΑΚ Θεόδωρο Σουρμελή με θέμα «Ανάπτυξη ψηφιακής ικανότητας εκπαιδευτικών και μαθητών – θεωρία και πράξη»

Παρουσίαση από συνάδελφο του περιεχομένου σεμιναρίου του ΚΕΣΕΑ «Εφαρμογές των ΤΠΕ στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»

Άλλες ομιλίες ή/και εργαστήρια από ειδικούς

Σε επίπεδο μαθητικής κοινότητας

Οριζόντια και κάθετη εφαρμογή των ΤΠΕ στο αναλυτικό πρόγραμμα.
• Επεξεργασία κειμένου
• Δημιουργία Ομίλου Πληροφορικής: επιτροπή για συμμετοχή παιδιών, προετοιμασία για την απόκτηση διπλώματος
• Δημιουργία Επιτροπής Κινηματογράφου: επιτροπή για συμμετοχή παιδιών, στο πλαίσιο του οποίου μπορεί να παραχθεί κινηματογραφική ταινία μικρής διάρκειας
• Συνεργασία με την εταιρεία Carted για την υλοποίηση προγραμμάτων που τρέχουν (Ρομποτική, Κόμικς)
• Xρήση edmondo
• Ψηφιακή αφήγηση
• Συνεργασία με το τμήμα Πληροφορικής πανεπιστημίων για την υλοποίηση μαθημάτων ρομποτικής για τους μαθητές και τις μαθήτριες
• Δημιουργία γραφικών παραστάσεων – λογιστικά φύλλα (Excel sheets)
• Λογισμικά Παρουσιάσεων (PowerPoint, Prezzi, κ.α.)
• Χειρισμός φωτογραφικής και επεξεργασία εικόνας
• Δημιουργία ψηφιακής αφίσας
• Αποστολή ηλεκτρονικού μηνύματος
• Ηλεκτρονικά εφαρμογίδια σε διάφορα μαθήματα.  Να κατεβούν σε συγκεκριμένο folder των υπολογιστών για να είναι έτοιμα προς χρήση.
• Χρήση εξειδικευμένων λογισμικών για τα διάφορα μαθήματα
• Kidspiration
• Εικονικό εργαστήριο ηλεκτρισμού
• Βάσεις δεδομένων για φυτά
• Έρευνα δεδομένων στο διαδίκτυο

Σε εξωσχολικό επίπεδο

Επιμόρφωση γονιών στη χρήση των Η.Υ και του ασφαλούς διαδικτύου

Επιμορφωτικές δράσεις για τους γονείς

Επιμόρφωση γονέων από τα παιδιά τους στο εργαστήριο Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του σχολείου μας

Διάλεξη προς τους γονείς για το ασφαλές διαδίκτυο από λειτουργό του Π.Ι

Συνεργασία με τον Δήμο Κάτω Πολεμιδιών για δημιουργία τρίπτυχου που μπορεί να δοθεί στην Κοινότητα Κάτω Πολεμιδιών

Σχετικά ευρωπαϊκά προγράμματα

• Πρόγραμμα ΜΕΝΤΕΡ: Αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικών στην ικανότητά τους για χρήση των ΤΠΕ.  Προγραμματισμός δράσεων για βελτίωση των ικανοτήτων τους και τελική αυτοαξιολόγηση.
• Ηλεκτρονικό Ραδιόφωνο - Nestor: Παιδιά της Γ΄ τάξης θα ετοιμάσουν πρόγραμμα το οποίο θα καταγραφεί με ηλεκτρονικά μέσα.
• Ξοδεύοντας έξυπνα:  Πρόγραμμα του Οργανισμού Junior Achievement.  Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με έννοιες όπως: χρήμα,  κέρδος,  διαχείριση  χρημάτων,  ανάληψη ρόλων

 

2ΟΣ ΣΤΟΧΟΣ

Η βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων με έμφαση στην εφαρμογή κατά τη διάρκεια της διδακτικής διαδικασίας (προγραμματισμός, διδασκαλία, αξιολόγηση), των Αναδομημένων Αναλυτικών Προγραμμάτων και, ιδιαίτερα, των Δεικτών Επιτυχίας και Δεικτών Επάρκειας.

ΣΚΟΠΟΣ

Ανάπτυξη προφορικού και γραπτού λόγου τόσο σε ποιότητα όσο και σε ποσότητα με έμφαση στην κατανόηση κειμένου, στην Ορθογραφία και τη Γραμματική.

Καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.


ΣΤΟΧΟΙ

Τα παιδιά:
   - να εκφράζονται προφορικά και γραπτά σε ικανοποιητικό βαθμό ώστε ο λόγος τους να έχει νόημα, σωστή σύνταξη, πλούσιο και κατάλληλο λεξιλόγιο.
   να αναπτύξουν και να καλλιεργήσουν δεξιότητες εμπλουτισμού του λεξιλογίου σε προφορικό και γραπτό επίπεδο.
  -  να κατανοούν και να αποκωδικοποιούν τις κειμενικές συμβάσεις-δομικά στοιχεία.
  -  να χρησιμοποιούν διάφορα είδη λόγου, για διάφορους σκοπούς και για διάφορους αποδέκτες (αναφορικός και κατευθυντικός λόγος).

  -  να γράφουν καθαρά, καλαίσθητα, ορθογραφημένα και με την απαιτούμενη ταχύτητα σχολικά και εξωσχολικά κείμενα.
  -  να αντιγράφουν σε καθορισμένο χρόνο και χωρίς σφάλματα ένα σύντομο κείμενο. Να συσχετίζουν πρακτικά και     -  να εφαρμόζουν γραμματικούς κανόνες στη γραφή των λέξεων.
  -  να συμβουλεύονται πίνακες κλίσης και λεξικά για να ελέγχουν και διορθώνουν τα ορθογραφικά τους λάθη.
  -  να αποκτήσουν δεξιότητες αυτοαξιόλόγησης και ετεροαξιολόγησης του παραγόμενου λόγου.

 

3ΟΣ ΣΤΟΧΟΣ

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΕΙΦΟΡΟΥ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Ζήτημα/Θέμα στο οποίο θα δοθεί έμφαση κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά
Ο πολιτισμός σε όλες τις εκφάνσεις του (τέχνη, θέατρο, επιστήμες, μουσική, λογοτεχνία, αλληλεγγύη, εθελοντισμός) ως μέσο για βελτίωση της ποιότητας της ζωής του ανθρώπου.

Γιατί επιλέγηκε το συγκεκριμένο θέμα και πώς συνδέεται με το τοπικό μας πλαίσιο
Το θέμα έχει επιλεγεί στα πλαίσια προσπάθειας υλοποίησης του τρίτου στόχου υπό έμφαση του ΥΠΠ για τη σχολική χρονιά 2016-17.
( ΣΤΟΧΟΣ 3ος: Η αξιοποίηση του πολιτιστικού πλούτου του συνόλου των κατοίκων της Ευρώπης και η ανάδειξη των κοινών στοιχείων και της πολυμορφίας των ευρωπαϊκών πολιτισμών, μέσα από πολιτιστικές δράσεις, στο πλαίσιο του θεσμού της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης «Πάφος 2017»)

Παράλληλα, το θέμα αυτό επιλέγηκε στο πλαίσιο του ευρύτερου στόχου για γνωριμία με την ιστορία της πατρίδας μας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα και έχοντας υπόψη ότι  το «Δεν Ξεχνώ» παραμένει ως διαχρονικός στόχος του Υπουργείου.

Σκοπός:
Με τη μελέτη του συγκεκριμένου ζητήματος, θα δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να εντοπίσουν τις διάφορες εκφάνσεις του πολιτισμού, οι οποίες είναι διαχρονικές και συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση της ανθρώπινης ύπαρξης.

Επιμέρους επιδιωκόμενοι στόχοι:
Οι μαθητές/τριες να:

- Κατανοήσουν έννοιες σχετικές με τον πολιτισμό

(Ήθη και Έθιμα, Ευρωπαϊκή διάσταση, Ιστορία, Κοινωνία, Λαϊκά παραμύθια, Λαογραφία, Μνημεία, Μύθοι και Θρησκεία, Παράδοση, Πολιτισμική ταυτότητα, Πολιτισμός, Τοπική Γνώση, Ταξιδιώτες, Φυσική Κληρονομιά, Τέχνη, Μουσική, Θέατρο, Χορός, Κινηματογράφος).

- Να συζητούν πώς/αν τα πιο πάνω επηρεάζουν τη δική τους καθημερινότητα και την καθημερινότητα των άλλων ανθρώπων. 

- Να εντοπίζουν οφέλη που βιώνουν λόγω της ύπαρξης πολιτισμού.

- Να εντοπίζουν προβλήματα (στο περιβάλλον, στην ειρηνική συνύπαρξη, στον καταμερισμό του πλούτου) που συνδέονται με την έλλειψη πολιτισμού και τις επιπτώσεις έχει κάτι τέτοιο στην καθημερινότητα των ιδίων και των άλλων ανθρώπων. 

- Να εντοπίζουν κοινά στοιχεία του πολιτισμού μας με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και παράλληλα να αναγνωρίζουν την πολυμορφία των ευρωπαϊκών και άλλων πολιτισμών.

4ΟΣ ΣΤΟΧΟΣ

“Ευαισθητοποίηση των μαθητών κατά του ρατσισμού και της μισαλλοδοξίας και προώθηση της ισότητας και του σεβασμού, στο πλαίσιο της εκστρατείας κατά της ρητορικής μίσους του Συμβουλίου της Ευρώπης”

Επιμέρους στόχοι:

• H διασφάλιση της ενσωμάτωσης των παιδιών σε ένα σχολικό περιβάλλον ασφάλειας, ανεκτικότητας, σεβασμού και ισότητας για όλους τους μαθητές/τριες.

• Η ανίχνευση και καταπολέμηση στερεότυπων, προκαταλήψεων και αρνητικών συμπεριφορών.
• Η διαμόρφωση συνθηκών δημιουργικής συνύπαρξης όλων των παιδιών χωρίς το φαινόμενο της ξενοφοβίας και του ρατσισμού.
• Η καλλιέργεια των αξιών του αλληλοσεβασμού, της αλληλεγγύης και της αλληλοκατανόησης.
• Η ανάπτυξη στάσεων και δεξιοτήτων οι οποίες θα βοηθήσουν τους μαθητές να ενεργούν σε ένα κόσμο που χαρακτηρίζεται από την πολυμορφία και  την ετερότητα.
• Η αποδοχή του διαφορετικού ώστε να καλλιεργηθούν  πολίτες κοινωνικά συνειδητοποιημένοι και ευαίσθητοι σε θέματα βίας, ρατσισμού και μισαλλοδοξίας.
• Ο σεβασμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.   

 

Επιπλέον…

- Να αποδέχονται τη διαφορετικότητα, να σέβονται τους άλλους και να επιλύουν ειρηνικά τις συγκρούσεις που δημιουργούνται ανάμεσά τους.

- Να ελέγξουν παρορμητικές αντιδράσεις σε καταστάσεις πίεσης και να αποκτήσουν δεξιότητες επίλυσης  συγκρούσεων χωρίς εκφοβισμό, βία ή επιθετικότητα.

- Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, της ομαδικότητας και αλληλεγγύης και να βελτιώσουν την επικοινωνία με τους συμμαθητές, τους δασκάλους  αλλά και τους γονείς τους.

- Να αποκτήσουν τις δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να αντιληφθούν τα  δικαιώματά τους.

- Να αποκτήσουν δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να γίνουν υπεύθυνοι και να αντιληφθούν τις υποχρεώσεις τους.